Városlista
2024. május 8, szerda - Mihály

Hírek

2014. November 28. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Az egyedi karakterrel rendelkező plázákat keresik a vásárlók

Az egyedi karakterrel rendelkező plázákat keresik a vásárlók

Az átlagtól eltérő karakterrel rendelkező bevásárlóközpontok jelenthetik a kitörési lehetőséget a 2010 óta stagnáló budapesti bevásárlóközpont piacon – derül ki az AsiaCenter megbízásából készített elemzésből. A vásárlók számára a legfontosabb tényezők egy bevásárlóközpont választásánál az ár, a tisztaság, a kényelem és a parkolási lehetőségek, de egyre nyitottabbak azokra az üzletközpontokra, melyek profilja eltér a megszokottól.

A magyar kiskereskedelmi központok piaca az elmúlt pár évtizedben jelentős változáson esett át. Míg a bevásárlóközpontok első hulláma inkább a külvárost érintette, addig az urbanizációs folyamatok hatására a második hullámban a belvárosban épültek fel a legnagyobb plázák és kiskereskedelmi központok. A gazdasági válságból kilábalva érdemes újra megnézni, hogyan változott a budapesti üzletközpontok piaca.

Az AsiaCenter megbízásából az App2date által végzett 2014-es elemzés alapján a gazdasági válság kiskereskedelemre gyakorolt hatása miatt 2011-ben csupán hét, 2012 és 2013-ban tíz, míg idén eddig csupán két nagyobb kiskereskedelmi cég nyitotta meg újabb üzletét a fővárosban. Az elemzésből kiderül, hogy a válságban még fél lábbal benne levő bevásárlóközpontok piacán a rést az olyan, különböző profillal rendelkező kiskereskedelmi központok jelenthetik, mint például az AsiaCenter.

Az App2date felmérése szerint az elmúlt évek vásárlói attitűdjét tekintve három kategóriába sorolhatóak az AsiaCentert látogató vásárlók. Egyrészt a „racionális” vásárlói csoport keresi fel a központot, akinél fontos az ár/érték arány, és hogy jó minőségű termékeket vegyenek, másrészt azok a vásárlók, akiknek számít a jó ajánlat egy-egy termék megvételekor, harmadrészt azok, akiknél a kényelmi szempontok a legfontosabbak: hogy minél gyorsabban és egyszerűbben végezhessenek a bevásárlással. Ugyanakkor az AsiaCenter közel 1500 fő részvételével készült belső vásárlói felméréséből az is világosan látszik, hogy a vevők sokkal nyitottabbak a más kultúrából származó, keleti divattermékekre, mint évekkel ezelőtt.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld

Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója

Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.

2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld

OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja

Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.