Városlista
2024. május 2, csütörtök - Zsigmond

Hírek

2014. Január 31. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Az okostelefon lehet a jövő TV-je

Az okostelefon lehet a jövő TV-je

Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Ha valaki honlapot készít, vagy felújítja a weboldalát, feltétlen mobilra optimalizálja - mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, aki összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat.

“Az okostelefonok elterjedése számos lehetőséget kínál a vállalkozásoknak. Ma már egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni, mint csatornát. Aki időben lép, versenyelőnyhöz juthat” - vélekedik Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Jobb megbarátkozni a mobilbarát honlap gondolatával

Bár eleinte leginkább az üzletemberek, valamint a fiatal, úgynevezett Y és Z generáció körében volt általános az okostelefon használata, mára egyre nő a felhasználók száma. Mindennapossá vált a mobilon való email olvasás, internetes böngészés és keresés, QR kód beolvasás, valamint applikációk letöltése és használata.

“Ha valaki ezentúl honlapot készít, vagy felújítja a honlapját, feltétlen mobilra optimalizált legyen!” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.

Azonban ez nem a honlap kicsinyített mását jelenti. Lényegében egy új, egyszerűsített, a lényegre koncentráló honlapot. Mobilon nem kell sok szöveg, nem kell sokat “győzködni” a vevőt, azonnal a lényegre lehet térni egy releváns ajánlattal. Érdemes telefonszámot, akár ingyen hívható zöld számot szerepeltetni a mobilbarát honlapon, ami egyetlen gombnyomással hívható – elvégre telefonról beszélünk.

Ha telefonálásra ösztönözzük a vevőt, a siker érdekében érdemes egy értékesítési szöveggel készülni. Például egy üzlet külön telefonszámot dedikálhat erre a célra, és ha valaki azon jelentkezik meg lehet kérdezni, hogy itt van-e a közelben és be lehet hívni az üzletbe.

Mobilbarát email

Az okostelefon tulajdonosok rendszeresen nézik a telefonjukon az e-mailjeiket. Ezért fontos, hogy az online hírlevelek könnyen olvashatóak legyenek mobiltelefonon is. Ez az úgynevezett reszponzív e-mail, amikor a megjelenés alkalmazkodik ahhoz a mobil eszközhöz, amelyen éppen nézik.

A legjobb, ha csak szöveg és link szerepel az e-mailben. A linket javasolt gombként megjeleníteni, mert az okostelefon képernyője kicsi, ezért a levélben szereplő linkre nehéz rákattintani. A levélben lévő fotó ugyancsak legyen hivatkozás, mely a honlapra mutat.

QR kód

Az okostelefon egyik legkézenfekvőbb marketing célú alkalmazása a QR kód használata. A szórólapokra, névjegyekre, Dm-ekre ma már kötelező QR kód elhelyezése. Például egy dél koreai cég után egy magyar pékség csinálta meg először a QR-es posztert. A plakáton az egyes termékek képe alatt egy QR kód volt, melyet beolvasva a termék a webshop kosarába került és azonnal meg lehetett vásárolni.

Légy appra-kész

Ha a vevők rendszeresen visszatérnek, huzamosabb ideig használják a vállalkozás termékét illetve szolgáltatását, vagy magas a termék nyereségtartalma, megfontolandó mobil alkalmazás, úgynevezett applikáció használata.

A kis- és közepes vállalkozások számára javasolt sablonok használata, mert így kész megoldást kaphat kézhez évente nagyjából egy okostelefon áráért. A Marketing Commando is használt már ilyet az egyik konferenciáján, amikor a rendezvény programja, a helyszín rajza és még számos információ volt elérhető.

Ha egy vállalkozás szeretne saját applikációt fejleszteni az úgynevezett mobil web app használata javasolt – kezdetben mindenképpen, mert az olcsóbb, kereshető a keresőkben és bármilyen operációs rendszerű telefonnal használható.

Közösségi média a mobilon

Nagyon sokan – néhányan már-már addiktív módon - követik a Facebook bejegyzéseket napközben az okostelefonjukról. Azonban a hosszabb bejegyzéseket nehéz a mobil eszközök kisméretű képernyőjén elolvasni, ezért érdemes időközönként rövidebb bejegyzéseket és képeket posztolni.

Offline mellékhatások

Akárhányszor megjelenik egy új csatorna, akkor a hagyományos utak felszabadulnak. Az Ipsos által publikált Mobinauta felmérés1 rámutatott, hogy az okostelefon felhasználók - bár egyre több funkcióját használják a készüléküknek - a legtöbbet még mindig telefonálásra használják. Azonban egyre többen hirdetnek online, ami maga után vonja, hogy a hagyományos módszerek hatékonysága megnő az egyre csekélyebb reklámzaj miatt.

Ez elhozhatja a telemarketing és az sms második aranykorát. Az sms ráadásul – amellett, hogy nagyon hatékony, mert szinte mindenki megnyitja - egy nagyon egyszerű módját is kínálja az okostelefon kiaknázásának: linket küldhetünk az üzenetben, amit aztán könnyedén meg lehet nyitni. Emellett egyre népszerűbb az mms, azaz képes üzenet küldése, melyre az egyik mobil szolgáltató kedvező konstrukciót kínál fogyasztói és céges ügyfelekre is.

Mi a jövő?

A trendek alakulását szemlélve az okostelefon lehet a jövő TV-je, a jelentőségét és az elterjedését tekintve. Olyan nélkülözhetetlen eszközzé kezd válni, amire eddig nem volt példa, hiszen a böngészés, email olvasási funkciók mellett olyan fontos használati tárgyak alternatívája, mint az ébresztőóra, a számológép, GPS, vagy a zenelejátszók.

Ez magyarázza, hogy az okostelefon tulajdonosok egy része még az ágyba is magával viszi a készülékét és negyven százalékuk ellenőrzi az e-mailjeit még mielőtt kikelne az ágyból. “Ha már így van, miért ne olvashatná a mi hírlevelünket, vagy Facebook bejegyzésünket. Érd el, hogy az ügyfeled lefeküdjön Veled” – jegyzi meg Wolf Gábor. Hozzátette: nincs mire várni, most kell csatlakozni a kis- és közepes vállatoknak az okostelefon trendhez.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 02. 09:12, csütörtök | Belföld

Több mint 3000 család igényelt már csok pluszt

Meghaladta a háromezret a csok plusz igénylések száma - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára csütörtökön az index.hu-nak adott interjújában.

2024. Május 02. 06:47, csütörtök | Belföld

Idén 2,5, jövőre 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány

Az idei évre 2,5 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány, míg a jövőre 4,1 százalékkal

2024. Május 02. 06:44, csütörtök | Belföld

Vitályos Eszter: a kormány minden megtesz a bérek növekedéséért

A kormány ezután is mindent meg fog tenni azért, hogy Magyarország gazdasága újra erős legyen, a magyar embereknek legyen munkája, és a bérek tovább növekedjenek

2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld

20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz

Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.