Hírek
2014. Március 19. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak
A héten egyeztetnek az e-útdíj bevezetésének tapasztalatairól az érintettek (a hatóság, az útdíjszedésért felelős társaság, az érdekképviseletek vezetői) a fejlesztési tárca államtitkárával - írja a Napi Gazdaság. A fuvarozók szeretnék a járművek környezetvédelmi besorolásának felülvizsgálatát elérni.
Jelenleg ugyanis e téren az Euro II-es motorral felszerelt járművek képviselik az alapnormát, s ettől plusz-mínusz eltérés lehet, ami a díjtételekben is megmutatkozik. A jelenlegi szabályozás szerint azonban az Euro III, IV, V és az Euro VI-ba sorolt járművek egy kategóriába tartoznak. Ezen szeretnének tehát változtatni a fuvarozók. Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke ennek kapcsán azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy az Európai Unió nagyobb differenciálásra ad lehetőséget.
A fuvarozók az e-útdíj bírságolási gyakorlatát bizonyos esetekben igazságtalanak tartják. Karmos azt mondta, hogy ennek során különbséget kell tenni, hogy valaki szándékosan nem vásárol útdíjjogosultságot, illetve tévedésből vagy feledékenységből nem vált jegyet. Mindezeken túl a rendszer további finomhangolását is szorgalmazzák.
A versenyképességüket javító korábbi javaslataikat is napirenden tartják – hangsúlyozta Karmos. Azt szeretnék, ha a külföldön fizetett útdíj 7,5 százalékát is levonhatnák az iparűzési adóból. A fuvarozók azt is el akarják érni, hogy az állam támogassa a tehergépjármű-vezetők képzését. Ma 680−750 ezer forintba is belekerül, mire rábízhatnak egy sofőrre egy 40 milliós járművet, amelyen 25 millió forint értékű rakományt szállítanak. Azért is indokolt a gépjárművezető-utánpótlás problémájának megoldása, mert hiány van a szakemberekből, miközben a nyugat-európai piacról egyre nagyobb a csábítás – tette hozzá Karmos. A fuvarozók versenyképességének javítása érdekében azt is javasolják, hogy mérsékeljék az elmúlt időszakban már jelentősen csökkentett vagyonátruházási illetéket. Ez ugyanis, szinte egyedüliként, nem költségszinten valósul meg (jelenleg a tehergépkocsik átíratásáért 90 ezer forintot kell fizetni).
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 14. 09:03, vasárnap | Belföld
K&H ifjúsági index: a fiatalok idén átlagosan 51 ezer forintot terveznek karácsonyi ajándékokra
2025. December 14. 09:03, vasárnap | Belföld
MÁV: jön az éves ország- és vármegyebérlet december közepétől
2025. December 14. 09:01, vasárnap | Belföld
Navracsics Tibor: az ajkai az ország egyik legversenyképesebb kórháza
Az Ajkai Magyar Imre Kórház az ország egyik legversenyképesebb intézménye, amely az elmúlt négy esztendőben több mint 5 milliárd forinttal gazdagodott
2025. December 14. 09:00, vasárnap | Belföld
Mohácson tartott gyűlést a DPK
Az összefogás és a béke iránti elkötelezettségre buzdították hallgatóságukat a Digitális Polgári Körök (DPK) Mohácson rendezett háborúellenes gyűlésének felszólalói szombaton.
