Hírek
2014. Január 13. 20:10, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért
Hétfőtől akár több millióra is bírságolhatják azokat a szolgáltatókat, akik öt percen túl várakoztatják a betelefonáló ügyfeleket. Több százezer állampolgár idegrendszerét kíméljük meg ezzel a szigorítással - vélekedett hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca államtitkára.
Szatmáry elmondta: a fogyasztóvédelemről szóló törvény jelentős módosítását tavaly ősszel fogadta el az Országgyűlés, ennek a rendelkezései januártól, illetve részben hétfőtől hatályosak. A módosítás hangsúlyos eleme a kiszolgáltatott fogyasztói rétegek helyzetének javítása - mutatott rá. Emlékeztetett arra is: január 13-tól a közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatán öt percen belül jelentkeznie kell az ügyintézőnek. Több milliós bírságra számíthatnak azok a szolgáltatók, akik ezt a rendelkezést nem tartják be. 'Több tízezer vagy százezer magyar állampolgár idegrendszerét tudjuk ezzel kímélni' - fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy a módosítás legjelentősebb része az állami fogyasztóvédelmi intézményrendszer megteremtését szolgálta.
Január 13-tól a fogyasztóvédelmi hatóságon belül rezsipontokat állított fel megyei szinten, a számlákról a lakosság így több információhoz juthat. Az új szabályozás szerint a fogyasztóvédelmi hatóság már az első esetben bírságot szab ki, ha például idősekkel vagy fogyatékossággal élőkkel szemben jogsértést tapasztal - mutatott rá Szatmáry.
Közlése szerint a törvénymódosításnak az a része, amely február elsejétől fogyasztóvédelmi referens alkalmazását írja elő, a legnagyobb kereskedelmi egységeket, a tárca számításai szerint 100-nál kevesebb céget érint, akik nem a kkv-törvény hatálya alá tartoznak. Az ilyen cégeknél keletkezik a legtöbb fogyasztóvédelmi probléma, így fontos a hatóságokkal egy közvetlen kapcsolattartó megléte - jegyezte meg.
A kormány a véghezvitt intézkedésekkel a magyar állampolgárok fogyasztói tudatosságát próbálta erősíteni, hogy ne legyenek kiszolgáltatott helyzetben a nagy szolgáltatókkal szemben. A fogyasztóvédelmi politika eredményességének és a fogyasztói tudatosság fejlődésének legfőbb bizonyítéka, hogy Magyarországon egyre többen fordulnak a békéltető testületekhez - jelentette ki Szatmáry Kristóf.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld
Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen
Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére
2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld
A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti
A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között:
2024. Május 02. 15:22, csütörtök | Belföld
EM: áprilisban is termelési csúcsot döntöttek az ipari naperőművek
Újabb rekordot hozott a múlt hónap utolsó napja a nagyobb méretű napelemes rendszerek termelésében - tette közzé az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.
2024. Május 02. 15:21, csütörtök | Belföld
NGM: a kormány üdvözli az üzemanyagárak újabb csökkentését
A kormány üdvözli a Mol bejelentését, miszerint szombattól, azaz 2024. május 4-től újabb 4-4 forinttal csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.