Városlista
2024. április 27, szombat - Zita

Hírek

2013. December 28. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Sikerrel lépett fel a gyerekbántalmazás ellen a Nickelodeon, az UNICEF és a Kék Vonal kampánya

Sikerrel lépett fel a gyerekbántalmazás ellen a Nickelodeon, az UNICEF és a Kék Vonal kampánya

Az UNICEF Magyar Bizottságával​ és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal összefogva tömegeket mozgatott meg a Nickelodeon. A gyerekcsatorna kisfilmekkel, felhívásokkal és közösségi kampánnyal hívta fel a figyelmet azokra a fiatalokra, akiket az iskolában vagy otthon bántalmaznak. Az UNICEF Magyar Bizottság továbbá arról tájékoztatott, hogy az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP alkalmazást.

Az Anti-Bullying akció sikert hozott, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közlése szerint több mint 20 százalékkal megnövekedett azoknak a betelefonálóknak a száma, akik zaklatás miatt kértek segítséget a szervezet szakembereitől. Az UNICEF Magyar Bizottság továbbá arról tájékoztatott, hogy az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP alkalmazást.

Magyarország egyik legnézettebb gyermekcsatornája, a Nickelodeon, a nemzetközileg elismert jótékonysági szervezet, az UNICEF Magyar Bizottság ​és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szeptember végén kezdett közös iskolai erőszak elleni kampányba, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok veszélyeztetettségére. A kampány során kiemelték, hogy ezekben az esetekben legtöbbször nem a megtorlás, hanem a figyelmeztetés és a megelőzés a legfontosabb.

„A kampány sikerét mutatja, hogy következtében több mint 20%-kal nőtt a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány kortárs zaklatással kapcsolatos hívásainak száma, valamint egyéb - első sorban családon belüli erőszakkal kapcsolatos - hívások is érkeztek.” - mondta el Senkár Éva, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány projekt koordinátora.

A Nickelodeon és a jótékonysági szervezetek közös kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy gyakran a bántalmazottak nem mernek segítséget kérni, viszont sokan nem látják be, hogy maguk a bántalmazók is bizonyos segítségre szorulnak. Amikor azonban a felnőtt, mint pedagógus vagy mint szülő találkozik a társai által fizikai vagy lelki traumának kitett gyermekkel, legtöbb esetben zéró toleranciával lép fel, ahelyett, hogy megvizsgálná, mi van a bántalmazó gyermek hátterében.

„Szeptemberben, egy kis községben két kisgyermek látta a felhívást a tévében és meséltek róla az édesanyjuknak. A nő ennek köszönhetően hívta fel a Kék Vonal munkatársait és mesélte el, hogy egyik gyermekét zaklatják az iskolában.”– mondta egy konkrét esetet kiemelve Senkár Éva. „Kiderült, hogy egy osztálytárs sokszor agresszíven lép fel a többi gyerekkel szemben, az édesanya pedig szerette volna, ha segítséget kap a fiú, aki a többieket bántja. A hívás után a Kék Vonal munkatársai felvették a kapcsolatot a helyi gyermekjóléti szolgálattal. A családgondozó találkozott az iskolaigazgatóval és a tanárokkal, meglátogatta a fiú családját, hogy megvizsgálja a családi körülményeket, és felajánlotta a segítségét annak megszervezésében, hogy a fiú pszichológushoz járhasson.” – tette hozzá a Kék Vonal munkatársa. „A beavatkozásnak köszönhetően sokat javult a helyzet, kevesebbszer fordulnak elő problémák az osztályban.”

A közvetlen segítségnyújtásban nagy szerepet vállal az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány által kifejlesztett HelpAPP mobiltelefon alkalmazás is, amelyet szeptember 20-án, a gyermekjogok világnapján jelentettek be. Az applikáció segélyhívó és tanácsadó felületekkel is rendelkezik, így ténylegesen a gyermekek kezébe adja a segítséget. Az UNICEF szintén a kampány sikeréről számolt be. „Többek között a Nickelodeon kampányának köszönhetően, az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP-ot.” – mondta el Dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF Magyarország gyermekjogi igazgatója.

A kampányhoz hazai ismert emberek is csatlakoztak, akik részvételükkel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy bárkivel megtörténhet ilyesmi, kellő összefogással és támogatással azonban bármilyen nehézség leküzdhető.

A karácsonyi és év végi időszakban különösen fontos a megelőzés, így az UNICEF és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is fokozott odafigyelésre inti azokat, akik gyermekbántalmazás jeleit veszik észre. A szervezetek képviselői kiemelték, hogy a problémás családban növekvő gyerekek számára ez az időszak idő sokkal inkább a félelmekről, a szorongásról és a magányról szól. Miattuk is tart nyitva az ünnepek alatt 24 órában a 116-111 Lelkisegély-vonal, és a 116-000 Eltűnt Gyerekek Vonala. Az UNICEF HelpAPP mobilalkalmazás letölthető innen: unicef.hu/helpapp

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek

Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este, a karambolban többen megsérültek.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Működő gyermekvédelem létrehozását követelte demonstráción Magyar Péter

Működő, a gyermekeket valóban védő gyermekvédelmi rendszer kialakítását követelte Magyar Péter, a volt igazságügyi miniszter volt férje a Belügyminisztérium épülete előtt megtartott demonstráción, pénteken Budapesten.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Ásványolaj szövetség: a középmezőnyben vannak a magyarországi üzemanyagárak a környező országok között

Európai uniós összehasonlításban a magyarországi benzinárak a 18., a dízelárak a 12. helyen állnak, a környező hat országgal összehasonlítva pedig továbbra is a középmezőnyben van Magyarország

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk

Azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk, van mit megvédenünk: van családunk, hazánk, otthonunk, nemzetünk