Hírek
2014. Október 01. 13:23, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Újgenerációs gumiabronccsal készül a télre a Goodyear
Több mint kétéves fejlesztés eredményeként a Goodyear gumiabroncsgyártó a 2014-es téli szezonra piacra dobta kilencedik generációs téli abroncsát, az UltraGrip 9-et (UG9), amelyet a Goodyear luxemburgi innovációs központjában mutattak be.
Az új abroncs a Goodyear UltraGrip 8-as modelljét váltja, amelyet az elmúlt három évben több mint hétmillió járműre szereltek fel. A kilencedik generációs UltraGrip abroncs 33 különböző méretben, 14-16 colos kiszerelésben kapható, mellyel a gyártó a kis és közepes méretű gépjárművek tulajdonosait célozza meg.
Az UltraGrip 9-es modellje a prémium márkás téli abroncsok kategóriájába tartozik. Az abroncsot úgy tervezték, hogy változó körülmények közt is alkalmas legyen használatra, hideg száraz napokon, nedves, latyakos körülmények között és hóban egyaránt.
"Európában a téli hónapokra a változó időjárási körülmények jellemzők. Nekünk is olyan abroncsokat kell kínálnunk, amelyek azon túl, hogy kiváló teljesítményt nyújtanak havas utakon, a latyakkal, és a bizonyos napokra jellemző nagy mennyiségű vízzel is megküzdenek" - mondta Fabien Desarcon, a Goodyear EMEA termékmarketing-igazgatója.
Az UG9 elődjéhez képest jobb teljesítményt nyújt havas utakon, mert futófelületi mintázatának mikro-mintaárkait és peremeit úgy alakították ki, hogy megegyezzenek az abroncs talajjal érintkező felületének mintáival, függetlenül a végrehajtott manőver fajtájától.
A fogyasztók az UG9 "TOP" mutatója segítségével követhetik nyomon az abroncs kopását, a futófelületbe épített hópehely minták formájában. Amikor a gumiabroncs eléri a 4 milliméteres futófelületi mélységet, a hópelyhek is lekopnak, jelezve, hogy az abroncs használata már nem javasolt téli viszonyok között.
A Goodyear több mint két évig fejlesztette új téli abroncsát. Az általános jogszabályi előírásokon túlmenően a terméknek több mint 50 kritériumnak kellett megfelelni.
Az UG9-ből mintegy 3000 prototípus abroncsot építettek négy fejlesztőüzemben, köztük a luxemburgi létesítményben, a lengyelországi Debicában, illetve a szlovéniai Sava üzemben is. Összesen 70 abroncsspecifikációt értékeltek ki, 30 átépítést hajtottak végre, 14 dizájnkombinációt teszteltek és vetettek össze 9 versenytárs termékkel.
Hét alkalommal tesztelték a téli abroncsokat különböző finnországi, franciaországi, svájci és új-zélandi pályákon és tesztelő terepeken. A Goodyear luxemburgi Innovációs Központjában tartott gépi tesztelésekkel együtt az abroncsot több mint hatszázszor tesztelték.
A Goodyear magyarországi képviselője a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld
Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg
Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során
2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld
A Fidesz és a KDNP összes vezető politikusa az országot járja majd a következő hetekben
Megkezdjük a valaha volt legnagyobb, legerősebb európai parlamenti kampány második szakaszát, a Fidesz és a KDNP összes vezető politikusa az országot járja majd a következő hetekben
2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld
KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.
2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld
46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban
Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma